вівторок, 8 січня 2013 р.


Урок музики, 2 клас

Тема. Динамічний розвиток музики.
Мета. Визначити вплив зміни динамічних відтінків на розвиток
         музики; поглибити уявлення про окремі музичні поняття
         (динаміка, лад, засоби виразності); розвивати творчі здібності,
         вокально-хорові навички учнів; виховувати любов до музики,
         природи, матері, викликати бажання творити добро.
Музичний матеріал. Е.Гріг «Ранок», «Навесні»; І.Арсєєв «Гра в слова», М.Катричко «Подарунок мамі».
Тип уроку. Урок поглиблення теми.
Обладнання. Мультимедія, магнітофон, музичні інструменти (фортепіано, трикутник).
Хід уроку
 І. Організаційний момент.
1. Вхід до класу під звучання п єси  Е.Гріга «Ранок».
2. Музичне вітання «Проспівав дзвінок».

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.
1. Створення ігрової ситуації.
Любі діти, сьогодні у нас урок незвичайний. Сьогодні ми завітаємо в гості до музичних героїв. А імена їх вам добре знайомі: це – Білосніжна Зима, Красуня-Весна, Веселунчик-Літо та Мудра Осінь.

2.     Повідомлення теми. 
Мандруючи чарівною країною, ми познайомимося з різнохарактерними музичними творами і прослідкуємо за розвитком музики, зокрема динамічним. Тож тема нашого уроку: «Динамічний розвиток музики» (Слайд 1).

ІІІ. Основна частина.
1.     Вступна бесіда.
Щоб зустрітися з чарівними героями, нам треба відкрити незвичайні ворота. Тож увага на екран. (Слайд 2).

2.     Вокально-хорова робота. Розспівування, розвиток почуття ритму.
                   ІпІІппІІ 
Завдання. 1) Проплескати ритмічний малюнок, відповідно називаючи склади «та», «ті-ті».
                       2) Відтворити по пам яті.
Та ось наш ритмічний малюнок оживає. (Слайд 3) (Даний ритмічний малюнок в поєднанні з нотами). Давайте назвемо ці ноти, а потім  заспіваємо в ритмі, який щойно проплескали.
                      3) Сольфеджування вправи.
А тепер заспіваємо цю мелодію зі словами «Ой дзвони дзвонять, хорти вовка гонять» (Слайд 4).
                         4) Виконання зі словами.
Ускладнюємо завдання. Заспіваємо поспівку від різних нот.
                       5) Виконання поспівки в модуляції.

3.     Вокально-хорова робота. Робота над піснею Л.Кніппера «Чому ведмідь взимку спить».
(Звук трикутника)
Увага! Цей звук сповіщає нам про те, що ми потрапили в королівство Білосніжної Зими. І зараз ми згадаємо веселу зимову пісню. Про що ця пісенька підкаже малюнок на екрані. (Слайд 5).
1)    Нагадування вчителем фрагменту пісні.
2)    Співацька постава.
3)    Колективне виконання. Робота над чистотою інтонування, дикцією, художнім виконанням.
Напевно, кожен із вас хотів би відчути себе артистом. Тому зараз спробуємо розіграти пісню в ролях.
4)    Інсценізація пісні. Учні-«актори» рухами, жестами зображують героїв пісні, інша група учнів виконує пісню.
               Сприймання музики. Знайомство з музикою Е.Гріга «Навесні».
1)    Бесіда
(Звук трикутника) Дзвоник сповіщає нам про те, що ми потрапили до країни Красуні-Весни. Давайте послухаємо звуки весни.
                       (Звуки весняної природи)
-         Які весняні звуки ви розпізнали?
У далекій північній країні Норвегії весна дуже довгождана, очікувана, хоча і короткотривала (Слайд 6). Норвезький композитор Едвард Гріг дуже любив рідний край, природу. Тому багато чудових творів присвятив саме норвезькій землі.
- Яку музику Е.Гріга ви вже знаєте? («Ранок»)
- Чи звучала ця музика сьогодні? Коли? (Вхід до класу)
А зараз прозвучить п єса Е.Гріга  «Навесні».   
                       2) Слухання музики. (Слайди        ).
- Якою композитор показав весну?
- Як про це розказала музика? Який її характер?
- Які музичні засоби вплинули на такий настрій? Який темп музики? Яка жанровість? Які інструменти солірують, ведуть основну мелодію? Чому саме скрипкам композитор довірив головну партію? Чи впливає динаміка  п єси на її емоційний стан? Як саме?
Отже, зробимо висновок. Музика даного  твору має темповий та динамічний розвиток.
                        3) Повторне слухання музики Е.Гріга «Навесні». Пластичне інтонування.
4.     Вокально-хорова робота. Поспівка А.Арсєєва «Гра в слова».
1)Бесіда.
(Звук трикутника). Чарівний звук кличе нас у королівство Веселунчика-Літа.
-         Чи любите ви літо?
-         За що ви любите цю пору року?
-         А чи чули ви як влітку гримить грім? Опишіть його звук.
А ось як про це співається у поспівці «Гра в слова»
                   2) Слухання музики. А.Арсєєв «Гра в слова».
- На скільки частин умовно можна поділити поспівку?
- Яка між ними різниця?
- Яку роль у поспівці має динаміка?
                     3) Повторне слухання музики.
                     4) Розучування і виконання поспівки. (Слайд  ).
5.     Вивчення музичної грамоти.
 У музиці динаміка позначається знаками – динамічними відтінками. (Слайди   ).
Голосно – форте.
Тихо – піано.
6.     Фізкультхвилинка «Всі рядком ставайте, діти». (Звук трикутника).
8. Розвиток творчих здібностей.
(Звук трикутника). В останній раз цей звук кличе нас до Мудрої Осені. Осінь завжди добра, щедра, ласкава як мама.
-         А чи любите ви своїх мам?
-         Які пісні про мам знаєте? Наспівайте.
Пропоную вам слова поета Д.Чердниченка «Подарунок мамі» (Слайд   ).
1)    Гра «Композитор».
Пограємо в гру «Композитор». До даного тексту вам треба придумати мелодію. Тож спробуємо. (Спроби дітей).
2)    Розучування пісні.
А ось яку музику до віршу написав український композитор Дмитро Катричко. (Демонстрація пісні).
- Який характер пісні?
- Яка її жанровість?
- Який лад?
Розучування першого куплету з приспівом (Слайд  ).
-         Роботу над розучуванням пісні ми продовжимо на наступному уроці.
 ІV. Підсумок уроку.
-         Яка музика звучала на уроці?
-         Який розвиток спостерігався у цих творах?
-         Які динамічні відтінки ви знаєте?
-         Що сподобалось на уроці найбільше?
V. Заключний момент.
1) Музичне прощання.
2) Вихід із класу під музику Е.Гріга «Навесні».

1 коментар:

  1. Online Casino | Welcome Bonus of up to ₹3000 + ₹1000
    Online Casino deccasino Review, Online Casino Games, Slots, 카지노사이트 Live Casino, Poker, Video 온카지노 Poker.

    ВідповістиВидалити